torsdag 10 mars 2011

Cookie Crazy

I går när jag var på jobbet hittade jag en bok på bokrean som jag föll för. Sju sorters kakor. Ni vet vilken den är. Jag tror jag har en mycket gammal upplaga av den någonstans då färgerna såg mycket skumma ut och inget av det såg särskilt smakligt ut. Men den här boken var betydligt nyare så jag började bläddra i den. Och jag var fast. Fick lov att ha den. Den kostade bara 39:- så det var inget att bråka över. Jag är 22 år och har ca 20 kokböcker. Eller kanske en kokbok men 19 böcker om bakning. Förra året fick jag Leila Lindholms a piece of cake och där finns det mycket intressant. Bland annat en brownie som är att dö för (och äter du mycket av det blir det så småningom död). Jag älskar att se på Leila bakar. Det är alltid något roligt och hon ger många bra tips. En annan som är rolig att se på är Nigella när hon bakar. Hon är britt och där borta är det inte så noga med vad som är i bara det är gott, och jag kan inte annat än att hålla med.

För första gången bakade jag semlor. Men de vart inte så fina. Ska göra en ny omgång imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar