måndag 9 maj 2011

Idétorka

Jag har haft lite idétorka och då kan jag inte skriva något.
Jag älskar bakning. Det är kul, avkopplande och kul.
Jag gick igenom mitt skåp där jag förvarar alla mina bakböckeroch tidningar, speciellt hembakat, och insåg att jag använder ju inte ALLA recpet i alla böcker och tidningar. Så i fredags satte jag mig ner med tio tidningar och började klippa ut de recept som jag tror jag kommer att baka. De utklippen ska jag sen göra en egen snygg bakbok av. Med det sagt så måste jag in till Mora någondag och köpa en snygg bok att ha allt i. Sen tänkte jag att vi varje recpet skriva en liten recension och betygsätta receptet. Kankse lägga till egna anteckningar t.ex gör si eller gör inte så för då blir det så här. Nått i den stilen. Jag hade något liknande förut som jag gjorde för många år sedan när jag bodde i Östersund, men jag vet inte riktigt vart den är. Kanske kvar där uppe. Där hade jag ett recept på en vit choklad kladdkaka och den var hur god som helst. Mitt projektarbete jag hade när jag gick i trean på gymnasiet var att göra en bakbok. Då bakade jag, fotade och satte i hop den som en bok, eller snarare ett häfte. Den blev inge bra och jag har inte kvar den. Men jag fick VG på den i alla fall:D

Johanna har hittat en utbildning som målare och jag hoppas att vi kan kunna gå den tillsammans. Det hade varit roligt. Vi vill båda bli målare och jag hoppas att en gång i framtiden kommer JOST bli den målarfirma NI kommer att anlita. Ja, jag har redan tänkt ut ett namn åt oss:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar