onsdag 13 april 2011

Snabbköps kassörska

Ibland förstår jag mig inte på folk. Jag har ett yrke där jag träffar på alla konstiga männsikor.
Jag ska rada upp vad jag stör mig på:
- Dem lyssnar inte. Jag hinner säga tre gånger minst vad summan blir men kunden är så inne i att dra sitt jävla medlmeskort att de inte lyssnar. Ùngefär som om de går i en bubbla och kan inte höra eller fungera som vanligt förens de har dragit sitt kort.
- Helt jävla oförmögen att dra sina kort själva. Ungefär som om dem dör om dem får lov att dra själv.
- Snåla. Okej det felar på en krona. Tro mig, du ligger ändå på minus eftersom du alltid "glömmer" att ta en påse innan du har betalat. Så direkt efter att du har fått växel så kommer du på att du har glömt det.

Jag har en massa fler men som inte kommer till huvudet just nu. Så nu har jag fått bitcha om det också.

Visst kunden har alltid "rätt" men med varje rättighet kommer sju skyldigheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar