måndag 18 april 2011

The King?

Som jag nämde i föregående inlägg var vi i Mora i Lördags och det spelades Elvis Presely DVD's. Jag kan inte påstå att bara genom att lyssna på Elvis musik tycka att han är bra. Han har/hade en del bra låtar men inget som spelades i högtalarna bara för att. Men i lördags när jag såg olika spelningar med honom(började med dem tidigaste och fortsatte med de senare.) tyckte jag att det var bra, riktigt bra. Han hade en charm och jag förstår varför alla tjejer var tokiga i han. Med ett leende som kanske platsade som en av världens finaste och med en röst som är unik så blev jag själv såld. Jag började förstå hur stor han egentligen är och varför! Jag ville också sitta nära honom på hans spelningar och hoppas på att han skulle välja just mig

Men till min fråga: Hade Elvis Preseley varit lika stor som han är idag om han fortfarande hade levt?

4 kommentarer:

  1. Han var helt grym! Jag tittade på en massa klipp igår faktiskt. All shook up är den bästa låten!

    SvaraRadera
  2. ja, man blev lite smått sugen på att skaffa sig en dvd.

    SvaraRadera
  3. Kul att du börjat kolla in Elvis :) ..En av mina favoritlåtar är In the ghetto, med ovan nämnda ;)

    SvaraRadera
  4. Den är mycket bra. Kolla även den låten med Dolly parton, också bra.

    SvaraRadera