söndag 17 april 2011

Hett, aj och oj.

Igår var vi(jag Fredrik, Isabelle och Mattias) hemma hos min morbror i Mora. Det bjöds på trerätters middag och Elvis. Min kusin Anders som även var där bjöd på riktig gitarrspelning. Han är helt grym på det och sen Mattias som var helt kung på att sjunga. Det var riktigt bra från båda två. Inte lika bra när jag ska sjunga. Grannarna hade kanske knackat på och undrat vem som blir mördad.

Innan vi begav oss till Mora bakade jag en kaka. Jag stoppade in kakan i ugnen och tog sen en dusch. Iklädd endast handuk ska jag ta fram kakan ur ugnen och kakan tippar. Spad, het som fan, rinner ur och träffar mitt knä. Aningens chockad står jag och undrar om jag har något användbart i kylen jag kan lägga på men går sen till duschen och spolar iskallt vatten på såret. Skinnet släppte direkt. Om ni kollar noga ser ni att nedanför såret är det rinnmärken och det är spadet som har runnit.

Bild tagen av min Syster

Idag söndag har det varit lite lungt. Vi åkte in till Mora en sväng till Fredriks mamma så hon kollade brännskadan. Vi blev bjudna på grillade hamburgare, kryddiga korvar och klyftpotatis.
Nu hemkommen sitter vi bara och degar. Fredrik vid Tv:n och jag här.

Härliga söndag!

2 kommentarer:

  1. stackars syster yster!

    jag tänkte uppdatera bloggen ikväll. har ju8 fan inte haft tid när man varit hemma i orsa. vill inte sitta vid datorn hela tiden ;)

    SvaraRadera
  2. haha, mend et har du ju gjort ändå?

    SvaraRadera