onsdag 23 mars 2011

In real life

I morse, eller för en stund sen, kollade jag på The Voice på Kanal 5. Där var Erik hassle och spelade sin låt Are you leaving, acoustic och det lät så jävla bra. Sen gick jag in på spotify och lyssnade på låten i vanlig tappning och den var inte alls lika bra. Oftast är låtar bättre när man hör dem live eller acoustic. Jag kommer ihåg för några år sedan när jag var på storsjöyran i Östersund och Håkan Hellström spelade på stora scenen. Jag ville inte gå för ni har väl alla hört att han KAN INTE SJUNGA! Men jag blev övertalad och vi gick dit. Oavsett vilken konsert jag är på ska jag längst fram så jag tog mina övertalare i handen och drog mig längst fram tillsammans med ÄKTA fans. Det var helt galet. För första(och enda gången) tyckte jag Håkan var bra. Det var live, han fick med sig publiken, och mig, och alla sjöng med och hoppade. Då var det bra. Efter det gav jag han en chans och skulle lyssna på hans musik på datan. Men nej, då gick det inte. Det låter som mig ungefär när jag har vaknat, inte bra.

När vi ändå är inne på Storsjöyran minnen kommer jag ihåg en annan gång, eller om det var samma gång, då Timbuktu var där(då kan ni tänka er att det är ett tag sen eftersom han har inte varit aktuell på länge) och jag skulle längst fram igen. Det kanske är det roligaste jag varit på. Ni som varit på en hiphopkonsert vet hur det är. Alla ska hoppa och vifta med handen. Även om jag ville stå still så gick det inte. Jag stod som en packad sill och behövde lägga ner mer ernergi på att stå still än att hoppa. Det var väldigt roligt.

Tro om jag ska få med mig Fredrik upp till storsjöyran i år?

See ya when I see ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar