lördag 14 maj 2011

Lördagen är kort, det mesta regnar bort

Äntligen lördag. Men det är mulet och det gillar jag inte. Det var fint väder hela förra helgen och ända fram till onsdag och alla de dagarna jobbade jag. När jag är ledig, ja då ska det vara dåligt väder. Det är tur att min hud snappar upp färg fort för annars hade jag fått lov att rekommendera alla att sätta på sig solglasögon när de riskerar att möta mig.

Jag har en lista med ungefär hundra saker som jag måste göra, som jag vill göra. Jag får sätta olika priobokstäver på alla punkter som ska avklaras. A=Viktigt, B=rätt så viktigt, C=Det är inte lika viktigt, D=det får bli en annan gång:
  • Åka och storhandla idag(prio A, eftersom mat behöver vi och jag fick lön igår så då är det bra att passa på medans det finns:))
  • Städa hemma(C, Det är ju inte så roligt att städa idag när jag är ledig)
  • Åka till sopstationen(B, Fredrik jobbar alltid alla andra dagar då det är öppet.)
  • Färga mitt hår(A, alla vet att utväxten är inte så smickrande)
  • Börja förbereda för kantstenen(A, eftersom det har vi väntat på i snart tre år nu. Det står redo här hemma på gården, men att börja gräva för hand känns rätt jobbigt. Vi väntar på en liten grävmaskin men det verkar ta tid.)
MÅSTE BARA SÄGA ATT SOLEN TITTAR FRAM JUST NU!!
  • Gå över till grannen och fråga om jag får ta ett av hans träd och sätta inne på min tomt. (C, jag har inte riktigt mod till att göra det just nu. Trädet står jätte nära våran tomt och kommer att krocka med ett annat träd vi har planerat. Men hans träd är ett fint träd och jag vill jätte gärna sätta det någonstans inne på vårna gård. Det är nog inte omöjligt tror jag, men just nu vågar jag inte)
  • Gå ut till postlådan och hämta mitt paket från HM(A, med tanke på att min brevlåda ligger ca 20 M från huset så vore en annan priobokstav löjlig)

Så min lördag hittills.

2 kommentarer:

  1. Om johana dyker in på gården, så är det prio A att bjuda på en kopp kaffe!! :-)

    SvaraRadera
  2. Hah, förlåt! Du får komma tillbaka igen så kan jag bjuda på en kopp kaffe nu:)

    SvaraRadera