måndag 28 mars 2011

Någon som jag

Sist min syster var här var vecka sju, sex veckor sen. Då köpte hon ett bregott extrasaltat paket. Igår använde vi det sista av det. Det betyder alltså att vi förbrukar ett smörpaket på sex veckor. Det är rätt bra tycker jag. Egentligen med tanke på att jag knappt äter bröd, så det är mest Fredrik som använder det. Så nu känns trettio kronor för ett bregottpaket inte så farligt. Ibland händer det att någon köper två paket direkt. Det skulle alltså räcka i tolv veckor för oss. Det är tre månader, ett kvartal, hälften av ett halvår.

Förutom min upptäckt av bregottpaketets livslängd har jag även upptäckt att Adele är bra. Hon har en mycket behaglig röst och en del bra låtar.
Här kan ni lyssna på hennes låt Someone like you som hon sjunger live. Mycket, jätte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar